Dagtilbud Øst

Vuggestuen Smedegården

Børnehuset Lille TornhøjBørnehaven Fyrkildevej
Vuggestuen TornhøjvejBørnehuset Blåkildevej

Alle institutioner i Dagtilbud Øst er samlet under Dagtilbudsleder Tina Andreasen tlf.: 31990970

Trivselsevalueringer og opsporingsmodellen

Med Opsporingsmodellen evaluerer vi trivslen hos alle børn i alderen 0-6 år en gang årligt. Trivselsevalueringerne foregår ved, at de ansatte, som er tættest på barnet, først individuelt og herefter i dialog med de øvrige ansatte omkring barnet – for eksempel medarbejderne på barnets stue – evaluerer barnets trivsel.

Evalueringen registreres i det digitale system Hjernen & Hjertet. Desuden tilføjes en kort note, som begrunder vurderingen.

Uanset hvordan barnet positioneres, vil forældrene få besked. I tilfælde af ekstra opmærksomhed eller bekymring, vil vi kalde ind til et dialogmøde. Det er op til de enkelte institutioner, hvornår på året trivselsevalueringen foregår.

Overgangbeskrivelse ved skift fra et dagtilbud til et andet eller overgang til skole

Hvis et barn trivselsevalueres i ’ekstra opmærksomhed’ eller i ’bekymring’ skal det tilbud, som barnet kommer fra, udfylde en såkaldt overgangsbeskrivelse, som gives videre til det tilbud, barnet skal til.  I overgangsbeskrivelsen skrives vigtig viden om barnet, som det nye tilbud kan bruge til at tage godt imod barnet.

Vi indhenter samtykke til at videregive informationer fra ét tilbud til et andet.

Dialogmøder

Hvis et barn trivselsevalueres i ’ekstra opmærksomhed’ eller i ’bekymring’, vil vi altid indkalde til et dialogmøde.

Dialogmødet kan også være aftalt på grund af konkrete observationer fra forældrene eller andre, der giver grund til at tale om barnets trivsel.

Alle materialer og information om metoderne finder du på Aalborg Kommunes hjemmeside.

Områdechef er: Anne Weinkauff Villadsen – telefon nummer: 99311460 / 25201460.

Dagtilbudsbestyrelsen

Dagtilbuddet har også en bestyrelse, der består af formændene fra de respektive institutionsbestyrelser, samt en lederrepræsentant, 3 medarbejderrepræsentanter og dagtilbudslederen.

Dagtilbudsbestyrelsen skal følge og drøfte udviklingen i dagtilbuddet og har til opgave at perspektivere og skabe gode betingelser for ledelse af kerneopgaven. Dagtilbudsbestyrelsen skal have et særligt fokus på at forbedre samarbejdet mellem forældre, ledelse og forvaltning. Dagtilbudsbestyrelsen opstiller lokale principper for dagtilbuddets virke. Dagtilbudsleder er sekretær for dagtilbudsbestyrelsen.