Forældreaktiviteter, forældresamarbejde & institutionsbestyrelse

Forældreaktiviteter

• Opstartssamtale med rundvisning, inden barnet starter
  • Trivselssamtale efter tre-seks måneder
  • Skolesamtale – afholdes i efteråret for de kommende skolebørn
  • Fællesspisning og cirkus i maj (forældrebestyrelsen laver mad)
  • Forældremøde - arrangeres i forældrebestyrelsen
  • Forældrekaffe afholdes 2-6 gange om året af forældrebestyrelsen
  • Bedsteforældredag i marts eller april

Forældresamarbejde er vigtigt for barnets trivsel

Inden barnet starter, inviterer kontaktpædagogen I forældre og jeres barn til en opstartssamtale og en rundvisning. Her planlægges barnets opstart i børnehaven.

Der afholdes en forældresamtale 2-3 måneder efter jeres barn er startet i børnehaven. Her drøfter forældre, barn og kontaktpædagog i fællesskab barnets opstart og foreløbige trivsel.

Forældre og kommende skolebørn får tilbudt en afsluttende samtale i efteråret inden skolestart.

I kan derudover bede om alle de samtaler, I har brug for. Nogle gange vil det være os, der beder jer om en samtale.

Vi har lyst til, at I som forældre oplever børnehaven på andre måder, end når I henter og bringer børnene. Vi har meget positive erfaringer med, at I forældre, en gang imellem tilbringer en halv eller hel dag i børnehaven sammen med jeres barn. I kan eksempelvis deltage i aktiviteter i eller uden for huset, f.eks. tage med i svømmehallen, skøjtehallen eller på tur. I kan hermed få en anderledes oplevelse af barnets dag i børnehaven. Helt sikkert er det, at Jeres barn vil nyde at have far eller mor med i børnehave.

Vi kommer også gerne på besøg hos jer, der har tid, plads og lyst. Det kan fx gøres til fødselsdage, stuevis eller i de aldersopdelte grupper. Det er ikke alle, der har lige meget plads, men vi har oplevet, at det kan betyde meget for børnene, at de kan vise deres værelse og bolig frem for kammeraterne.

Institutionsbestyrelsen

Vi har valg til ny bestyrelse hvert år - valgperioden er fra august til august.