Opstart

En god start i børnehaven for hele familien

I barnets første tid i børnehaven, er det en bestemt ansat, der varetager den primære kontakt til det enkelte barn og dets familie. Denne kontaktperson drager tæt omsorg for barnet i den første tid. På den måde lærer barnet gradvidst om børnehavens regler i de første uger. Kontaktpersonen følger så vidt muligt barnet og familien i den tid det går i børnehaven. Kontaktpersonen sørger også for at kontakte jer forældre hver dag i starten, så I får at vide, hvordan dagen er forløbet.

Alle forældre har brug for at høre lidt om, hvordan det går deres barn en gang i mellem. Det vil vi alle i personalegruppen gerne hjælpe jer med. Det er vigtigt, at I som forældre viser os, at I har tid og lyst til at snakke. Det kan I f.eks. gøre ved at sætte jer ned i køkkenet og drikke en kop kaffe, te eller vand, eller ved at kontakte os.

Det er vigtigt at slå fast, at vi som personale har tavshedspligt, men at vi også har underretningspligt: Får vi kendskab til, at et barn ikke vokser op i trygge rammer, har vi ”skærpet underretningspligt”, dvs. en underretningspligt, der tilsidesætter vores tavshedspligt